Ezine Çamlıca Şelalesi İlgi Görüyor

Kazdağı Dağcılık Sporları Kulübü Ezine Çamlıca Şelalesi ve Troas Kültür Yolu Aşil parkuru Yürüyüşünü gerçekleştirdi.

Haber albümü için resme tıklayın

Yürüyüşle ilgili bilgi veren Kazdağı Dağcılık Sporları Kulübü Yetkilisi İsmail Bakır, “ Kazdağı Dağcılık Sporları Kulübü’nün kuruluş aşamasını gerçekleştirdik. Şimdi sıra genel kurulu yapıp tamamen resmiyete kavuşmak. Yolumuza devam etmek istiyoruz.

Bu hafta Çamlıca Şelalesi ve aşil parkurun yürüdük. Her zaman olduğu gibi arkadaşları Çanakkale'den belli noktalardan aldık. Sabah Ezine Derbentbaşı köyünde 30 dakika çay kahve ve ihtiyaç molası verdik. Sonra Derbentbaşı ile Çamlıca Köyü yol ortasında bir yerde indik. Önce yürüyüşümüze orman yolundan devam ederek, dere indik. Dere boyunca kısa bir yürüyüş sonra Çamlıca Şelalesi ile Karamenderes arasındaki Troas Kültür Yolu Aşil parkuru vardık. Aşil parkuru devam eder kısa bir dere geçişi yaparak orman yolundan tatlı bir yokuş çıktık. Kısa bir mola sonra yürüyüşe devam ettik. Daha önce eski yıllarda kullanılan Çoban ağılı ve çoban kulübesinde mola verdik. Hava çok sıcak olunca yürüyüş epey etkilendi. Bölgede su da olmayınca biraz sıkıntı oldu. Tepelerin sırtlarından gidince su olması çok zordu. Yine tatlı bir yokuştan sonra en yüksek tepeye ulaştık. Artık Şelale için inişe geçtik. Orman ve yangın yollarından devam ederek, Çamlıca Deresine indik. Çamlıca deresinde biraz su vardı. Zıplayarak dereyi geçtik. Öğle yemeği için sucuk yapacağımız için arkadaşlar odun toplayarak, 500 metre taşıyarak, Çamlıca şelalesine vardık. Hemen şelale başında ateşi yaktık. Odunlar kuru olunca çabucak yandı. Hava çok sıcak olunca, çoğu arkadaşlar ayakkabılarını çıkartarak, şelale suyuna ayaklarını soktular, suyun içinde bazı fotoğraf çektirdi. Orman yolundan giderek, tekrar dereden geçtik. Dere boyundan patikadan yürüyüşe devam ettik yaklaşık 1 km. sonra derede küçük bir şelale vardı. İlginç olan küçük şelalenin önündeki, yılların vermiş olduğu suyun kayayı aşındırması sonucu 5-6 metre derinliğinde kuyu gibi 3-4 m. çapında su vardı. Ama oraya girmek çok tehlikeli olabilirdi. Kısa bir fotoğraf molasından sonra yürüyüşe devam ettik. Daha sonra daha önceki yıllarda dere boyu aynı patika devam ediyorduk. Orman Bakanlığı tarafından dere boyu yaklaşık 1 km. orman kesimi yapılmıştı. Çamların dalları olduğu gibi duruyordu. Bu nedenle patika kaybolmuştu. Yürüyüş ağaç dalları nedeniyle biraz zor oldu. Köyün tarlalarına geldik. Ceviz ağaçları arasından Roma döneminden kalma küçük bir yıkık kiliseye geldik. Tam burada Çamlıca Şelalesi suyun kaynağına geldik. Su buradan 3-4 noktadan kaynıyor. Kısa bir su molası verdikten sonra yolumuza devam ettik saat:16.30 sıralarında köye geldik. Köyde yarım saat çay kahve molası ve ihtiyaç molası verdik. Sonra Çanakkale dönüş yaptık. Güzel bir sıcak günde yürüyüşe katılan bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim. Her zaman olduğu gibi, ‘Hayat doğadadır’ diyerek bir başka etkinlikte görüşmek dileğiyle diyoruz” dedi.

15 Nis 2024 - 10:15 Çanakkale/ Ezine- Gündem

Mahreç  Mine Tarım

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çan'ın Sesi Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çan'ın Sesi Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çan'ın Sesi Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çan'ın Sesi Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.