Otomobillerde Kara Kutu Dönemi Başlıyor

Avrupa Birliği, 2024 Temmuz'unda otomobillerde "kara kutu" kullanımını zorunlu hale getiriyor. Ancak, sürücülerin gizliliği konusunda endişeler artıyor. Detaylar haberimizde!

Avrupa Birliği (AB), Temmuz 2024 itibariyle otomobillerde "kara kutu" kullanımını zorunlu hale getirme kararı aldı. Bu düzenleme, sekiz koltuklu otomobilleri, pick-up kamyonetleri ve vanları içeren 3.500 kilogramın altındaki ağırlığa sahip N1 sınıfı araçları kapsayacak. Toplamda 27 AB ülkesini içine alacak olan uygulamada, sürücülerin gizliliği ise merak konusu oldu.

Yeni düzenleme, Avusturya'dan İsveç'e kadar 27 AB ülkesini kapsayacak şekilde planlandı. "Kara kutu" veya Olay Veri Kaydedici (EDR) sistemi, araçlardaki hava yastığı sistemine entegre edilecek ve isteğe bağlı olarak devre dışı bırakılamayacak. Sistem, aracın çeşitli durumları, özellikle de kritik anları kaydederek, güvenlik ve kaza analizlerine katkı sağlayacak.

Bu teknolojinin getirdiği en büyük soru işareti, sürücülerin gizliliği konusunda ortaya çıkıyor. Ancak, AB'nin belirttiğine göre, kara kutu verilerine sadece acil durumlar için yetkili kişiler erişebilecek. Hava yastığı ve emniyet kemeri sensörleri etkinleştiğinde devreye girecek olan EDR sistemi, sürücüye ait verileri yüksek doğrulukla kaydedecek ve bu verilere sadece acil durum müdahaleleri için yetkililerin erişebileceği bir şekilde korunacak.

AB'nin bu adımıyla amaçlanan, güvenlik ve kazaların nedenlerini daha iyi anlama, acil durum müdahalelerini hızlandırma ve gelecekteki trafik güvenliği önlemlerini geliştirme amacı taşınıyor. Ancak, benzer bir yasal düzenleme ABD'de yaşanmış olmasına rağmen, AB'nin adımları daha kapsamlı görünüyor.,

OLAY VERİ KAYDEDİCİ YA DA EDR SİSTEMİ NEDİR?

Olay Veri Kaydedici ya da EDR (Event Data Recorder), otomobillerde meydana gelen kazaların detaylarını kaydeden bir elektronik sistemdir. Genellikle "kara kutu" olarak da adlandırılan bu sistem, araçtaki çeşitli sensörlerden gelen verileri toplayarak bir olayın nasıl gerçekleştiğine dair önemli bilgiler sağlar. İşte EDR sisteminin temel özellikleri:

1. Veri Toplama: EDR, araç içindeki çeşitli sensörler aracılığıyla kazayla ilgili verileri toplar. Bu sensörler arasında hız, frenleme, gaz pedalı durumu, emniyet kemeri kullanımı, hava yastığı tetiklenmesi gibi faktörleri ölçen cihazlar bulunur.

2. Kazayı Anlama: Bir kaza meydana geldiğinde, EDR sistemi bu olayın detaylarını kaydetmeye başlar. Özellikle hava yastığı devreye girdiğinde, EDR sistemi o anki verileri bir kayıt dosyasına yazarak olayın ne şekilde gerçekleştiğine dair bilgileri depolar.

3. Hava Yastığı Tetikleme: EDR sistemi, araçta meydana gelen şiddetli bir çarpışma durumunda hava yastığının ne zaman açılması gerektiğini belirlemede önemli bir rol oynar. Bu, kazadan sonra hava yastığının ne kadar sürede devreye gireceği gibi bilgileri içerir.

4. Kaza İncelemesi: EDR, kaza analizi yapan uzmanlara ve yetkililere önemli veriler sunar. Kazanın şiddeti, hızlanma ve yavaşlamalar, frenleme durumu gibi bilgiler, kaza sonrası olayın incelenmesinde kullanılır.

5. Trafik Güvenliği ve Araştırmalar: EDR verileri, genel trafik güvenliği araştırmaları için kullanılır. Bu bilgiler, kazaların nedenlerini anlama, güvenlik önlemlerini geliştirme ve gelecekteki araç tasarımlarını iyileştirme süreçlerine katkı sağlar.

6. Gizlilik ve Yasal Düzenlemeler: EDR verileri genellikle gizlilik konularıyla ilgili bir tartışma konusudur. Bu verilerin nasıl kullanılacağı, kimlerin erişim sağlayabileceği gibi konularda yasal düzenlemeler bulunmaktadır.

Kısacası, EDR sistemi, araçlardaki kritik anları kaydederek kazaların nedenlerini ve etkilerini anlamamıza yardımcı olan önemli bir güvenlik teknolojisidir. Bu sistem, trafik güvenliğini artırmak ve araçların güvenlik standartlarını iyileştirmek amacıyla kullanılmaktadır.

30 Oca 2024 - 16:30 - Gündem

Mahreç  Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çan'ın Sesi Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çan'ın Sesi Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çan'ın Sesi Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çan'ın Sesi Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.